Side Navigation

X

Właściciel marki Shoper zyskał inwestora. V4C Poland Plus objął mniejszościowy pakiet akcji Dreamcommerce S.A

Fundusz V4C Poland Plus zarządzany przez Value4Capital zainwestował w Dreamcommerce SA, która jest właścicielem marki Shoper ®. Dzięki sprzedaży udziałów, Dreamcommerce planuje kontynuować ekspansję na niezagospodarowane dotąd segmenty rynku i rozwijać zakres usług premium dla największych sklepów.

Fundusz objął mniejszościowy pakiet akcji krakowskiej spółki. Transakcja – jak zapowiadają właściciele Shopera – nie wpłynie na bieżące działania i strukturę Dreamcommerce, ale pozwoli jej na dalszą ekspansję.

Value4Capital inwestuje w spółki średniej wielkości na terenie Europy Środkowej.

W ostatnich latach był współwłaścicielem m.in. home.pl.

– Obserwujemy szybkie wzrosty na polskim rynku e-commerce, choć wciąż nie jest on tak rozwinięty jak w sąsiednich krajach. Dreamcommerce ma ogromną szansę być motorem, który pomoże Polsce dogonić czołówkę. Firma ma duże doświadczenie w tej branży, dlatego chętnie będziemy wspierali jej zarząd w przyspieszeniu tempa rozwoju, uruchamianiu nowych funkcjonalności oferowanych usług i utrzymaniu wiodącej pozycji na rynku – komentuje Piotr Misztal, Partner w firmie zarządzającej Value4Capital, odpowiedzialny za transakcję.

 

Shoper pojawił się na polskim rynku w 2005 roku. Na początku założyciele firmy, Krzysztof i Rafał Krawczykowie postawili na rozwiązania dla małych biznesów internetowych, pozwalając im łatwo i szybko uruchomić sprzedaż w sieci. Z czasem firma zaczęła jednak poszerzać oferowany zakres usług, a od kilku lat udostępnia pakiet Shoper® Premium, który jest kompleksowym zestawem narzędzi dla sklepów internetowych na zaawansowanym etapie rozwoju.

Obecnie krakowska firma dostarcza oprogramowanie dla kilkunastu tysięcy sprzedawców (korzysta z niego 56 proc. właścicieli sklepów internetowych w Polsce) o bardzo zróżnicowanej skali działalności.

– Przeszliśmy długą drogę, ale nadal mamy ogromny apetyt na rozwój i kolejny kawałek e-commerce’owego tortu. Aby tak się stało potrzebujemy profesjonalnego wsparcia i kapitału, dlatego zdecydowaliśmy o pozyskaniu inwestora. Dzięki jego kapitałowi, sieci kontaktów i doświadczeniu będziemy mieli szansę rozwijać się szybciej niż konkurencja, a klientom oferować usługi jeszcze bardziej innowacyjne i jeszcze wyższej jakości – mówi Krzysztof Krawczyk, Prezes Zarządu Dreamcommerce.

Jak powstał Shoper?

Początki spółki sięgają 2005 roku, kiedy spółka Devarea s.c. (na jej fundamentach wyrośnie potem Dreamcommerce) rozpoczęła sprzedaż oprogramowania Shoper, które umożliwiało szybkie postawienie sklepu internetowego i rozpoczęcie sprzedaży. Już po trzech latach sprzedanych zostało 2 tysiące licencji, a po dwóch kolejnych zdecydowano o przejściu na model abonamentowy (SaaS). W tym czasie w spółce pracowało 10 osób.

W 2011 roku nastąpiła zmiana nazwy na Dreamcommerce i przekształcenie spółki w spółkę akcyjną. Rozpoznawalność Shopera na polskim rynku systematycznie rosła tak, że w 2016 roku firma mogła już przejąć rosyjskie InSales.ru oraz polski iStore.pl.

W 2017 roku na oprogramowaniu Shoper pracowało już 12 tysięcy e-sklepów.

Oceń artykuł

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close