Side Navigation

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki social media?

W czasach gdy social media i profile firmowe w nich prowadzone stały się standardem – potrzebny jest pomysł. Sama obecność w sieci nie jest już wystarczająca. Media społecznościowe dają wachlarz możliwości i są świetnym źródłem informacji. Możemy z nich czerpać wiedzę na temat naszych obecnych i potencjalnych klientów jak również śledzić poczynania konkurencji. Za ich pomocą można również monitorować rynek i opinie na temat naszej marki. Można je również efektywnie wykorzystywać jako pomoc w zwiększeniu sprzedaży. Poniżej przedstawiamy nasze pomysły jak to zrobić.

1. Aktywnie monitoruj

Użytkownicy lubią dzielić się swoimi spostrzeżeniami w sieci. W Internecie można znaleźć zarówno masę pozytywnych jak i nienegatywnych opinii na temat produktów jak i usług. Jeśli jesteś właścicielem firmy z pewnością zainteresują Cię te dotyczące Twojej marki. Zarówno blogi, fora internetowe jak i social media to miejsca gdzie warto regularnie poszukiwać wzmianek na tematy związane z realizowanymi usługami czy konkretnymi produktami.

W gąszczu informacji – warto mieć rękę na pulsie i na bieżąco śledzić – kto i co mówi na nasz temat. Jeśli na forum lub w mediach społecznościowych toczy się dyskusja, która dotyczy twojej firmy – bierz w niej aktywny udział. Odpowiadaj na pytania, podsuwaj rozwiązania i doradzaj w doborze produktów czy zwyczajnie – polub opinie i podziękuj za nią. Internauci lubią wchodzić w interakcje z markami i czuć, się docenieni jako konsumenci.

Nie musisz od razu posiadać wykupionego abonamentu aby korzystać z narzędzi do monitorowania swojej marki w sieci. Pomocna w tej kwestii będzie sama wyszukiwarka Google. Po wpisaniu interesującej nas frazy, np. nazwy firmy/marki należy zawęzić wyszukiwanie do ostatnich 24 godzin w zakładce „narzędzia”. Możesz też wybrać ostatni tydzień, miesiąc czy interesujący Cię zakres dat.

google ostatnie 24 godziny

Wyświetlą Ci się wtedy strony, na których podczas np. ostatniej dobry ktoś wspomniał o Twojej firmie. Na początek – taki sposób śledzenia opinii jest wystarczający – pod warunkiem, że robimy to regularnie.

2. Unikalne i interesujące treści

Bardzo dobrym sposobem na zainteresowanie internautów oraz zatrzymaniem ich uwagi na dłużej jest content. Dobrej jakości – unikalne i przemyślane treści są kluczowym elementem budowania marki w sieci. Coraz więcej osób publikuje – to prawda, tym bardziej nad tworzeniem tekstów dobrych jakościowo trzeba spędzić więcej czasu. Odpowiedni research, dobór tematyki a nawet stylu wypowiedzi i budowania artykułów – musi być dopasowany do przekazu oraz naszych celów biznesowych. Treści powinny być angażujące – nie tylko zachęcające do przeczytania ciekawym wstępem. Powinny budzić zainteresowanie i motywować czytelników do wyrażania opinii, zadawania pytań czy dzielenia się w mediach społecznościowych odnośnikami do Twojej strony. Firmowy blog to aktualnie wciąż świetny pomysł w kontekście wizerunkowym, brandingowym, sprzedażowym jak również mając na uwadze kwestie SEO. Dobrej jakości teksty warto udostępniać w na swoich profilach społecznościowych – aby docierać też do nowych osób.

3. Marketing relacyjny

W czasach dużej konkurencji jeśli chodzi sprzedaż produktów czy usług – aby zostać zapamiętanym – trzeba się wyróżnić. Konsumenci lubią czuć się docenieni i traktowani indywidualnie. Jakość obsługi jest bardzo ważna, nie mniej niż jakoś tego co posiadamy w ofercie.

Warto więc dowiedzieć się czegoś o swoim kliencie – i tu z pomocą przychodzą social media. Sprawdź, czy twój klient udziela się w Internecie, albo ma jakieś ciekawe zainteresowania? Jeśli chwali się, że regularnie uprawia sport, to może przypomnij mu, że klienci twojej firmy mają 20% zniżki na siłownię, z którą podpisałeś program partnerski?

Bądź też dostępny dla swoich klientów – pod wskazanym mailem i numerem telefonu. Odpowiadaj na zapytania, maile i komentarze. Bądź uprzejmy i rzeczowy. Stosuj porady, przedstawiaj zalety danych rozwiązań jednak unikaj stosowania nachalnej reklamy.

4. Cierpliwość popłaca

Sporo firm szybko zniechęca się do wykorzystywania mediów społecznościowych w procesie sprzedażowym. Ciężko im zauważyć wymierne korzyści i konkretne wyniki. Niestety na te trzeba poczekać i uzbroić się w cierpliwość. Budowanie relacji i zaangażowanej społeczności wokół swojej marki wymaga czasu i systematycznej pracy. Konsekwencja oraz przemyślane działania z pewnością po pewnym czasie przyczynią się znacząco do zwiększenia sprzedaży jak również generalnie do rozwoju Twojej firmy.

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close