Side Navigation

Jak prowadzić działania e-mail marketingowe?

E-mail marketing, jako jeden z najstarszych kanałów marketingowych, nie wzbudza takich emocji jak AI, VR, live chaty czy chatboty, ale statystyki mówią same za siebie: dobrze zaplanowany, ciągle działa.

Marketerzy, dla których ROI jest istotniejszy niż medialny buzz, dalecy są od ogłaszania śmierci e-mail marketingu. Ponad połowa – jak wynika z raportu „E-mail marketing i marketing automation 2017” twierdzi, że jest on „liderem w zakresie zwrotu z inwestycji”.

Ma też wiele zalet, których brakuje innym, bardziej trendy, kanałom. Treści dystrybuowane w mediach społecznościowych są filtrowane przez algorytmy, współpraca z influencerami obarczona jest ryzykiem i trudna w mierzeniu, a skuteczność reklamy banerowej jest zwyczajnie niewielka. E-mail marketing ze swoją bezpośrednim dostępem do użytkownika wypada na tym tle całkiem dobrze, ale…

Kluczem do skuteczności działań e-mail marketingowych jest odpowiednia strategia. Przeciętny użytkownik otrzymuje nawet kilkadziesiąt maili na swoja prywatną skrzynkę odbiorczą. Spośród reklamowych przeczyta więc jedynie te, które go zainteresują.

Jak przygotować strategię e-mail marketingową?

Zdefiniuj odbiorców

Ustal kim jest Twój klient, czego od Ciebie oczekuje i co lubi. Co ważne, nie działaj wyłącznie na bazie intuicji, tylko wykorzystaj dane. Prowadząc bloga czy sklep internetowy znajdziesz ich mnóstwo np. w Google Analytics czy w wewnętrznych CRM-ach.

W branżowych raportach sprawdzisz z kolei, jakie są np. statystyki otwarć mailingów w danej branży. Wykorzystaj tę wiedzę, by ustalić benchmarki Twojej kampanii.

Buduj własną bazę

Żaden mail nie może zostać wysłany bez zgody użytkownika. Możesz korzystać z baz zewnętrznych operatorów, ale najbardziej efektywnym sposobem na skuteczny e-mail marketing jest własna baza kontaktów. Jej skomplementowanie może być jednak czasochłonne, bo użytkownicy niechętnie dzielą się danymi. By ich do tego nakłonić, warto dać im konkretny powód: zaoferować ebooka, rabat czy dostęp do specjalnej oferty po pozostawieniu kontaktu.

Wybierz rodzaj kampanii

Możesz wysyłać cotygodniowy newsletter z nowymi tekstami na blogu, informować o nowych produktach lub sezonowych rabatach. Prostej odpowiedzi niestety nie ma. Warto zdecydować się na testy i na ich podstawie ustalić, co jest najlepsze dla Twoich odbiorców.

Dla pewności, zdefiniuj typy kampanii już na etapie rejestracji użytkowników. W ten sposób klienci, będą otrzymywali takie wiadomości, które faktycznie ich interesują.

WSKAZÓWKA: Pamiętaj o dopasowaniu kreacji do urządzeń mobilnych

Ustal harmonogram

Zdecyduj, jak często planujesz kontaktować się z użytkownikami i poinformuj ich z wyprzedzeniem, czego mogą się spodziewać. Trzymaj się planu, aby budować zaufanie.

Mierz wyniki

Skrupulatna analiza każdego kluczowego wskaźnika pomoże ci wprowadzić niewielkie zmiany w wiadomościach e-mail, które przyniosą duże rezultaty.

Bierz pod uwagę nie tylko wskaźnik open-rate (wskaźnik otwarć), ale również dane płynące z systemów płatniczych. W ten sposób będziesz wiedział, jak bardzo Twoje maile przekładają się na sprzedaż.

Zobacz również: Przydatne narzędzia w prowadzeniu firmy.

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close