Side Navigation

X

Jak zadbać o to, żeby blog był widoczny w Google?

Mimo że algorytm decydujący o kolejności wyświetlania wyników wyszukiwania, to jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic Google’a, teksty od zawsze były i nadal są jednym z najważniejszych czynników rankingowych, czyli tych, które mają krytyczny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. O ile jednak dawniej wystarczyło naszpikować je odpowiednimi frazami kluczowymi, obecnie proces ten jest bardziej wymagający. Jak więc przygotowywać treści, aby były widoczne dla Google’a?

# 1 Pisz dla ludzi

Google ma jeden cel: chce przedstawiać użytkownikom wyniki, które będą w pełni odpowiadały ich zapytaniom. Dlaczego? To proste: im więcej czasu spędzamy w obrębie wyszukiwarki, tym więcej reklam możemy zobaczyć.

Nie warto więc zadzierać z gigantem, próbując obejść jego system. Faktem jest, że dawniej był niedopracowany, przyczyniając się do masowej produkcji tekstów zarówno bardziej jak i mniej wartościowych, w których słowa kluczowe pojawiały się przeważnie w formie mianownika, zwykle, w co drugim zdaniu, co przynosiło wymierne rezultaty. Dziś jednak jest to nie tylko droga donikąd, ale i strzał do własnej bramki.

Głównym założeniem podczas tworzenia tekstów jest dostarczenie odbiorcy konkretnej wartości, wyczerpywanie temat, który chcą zgłębić, wzbudzenie emocji… Jednym słowem zachęcenie do jak najdłuższego pobytu na stronie.

 

# 2 Zadbaj o czytelność

Na zainteresowanie czytelnika jest zaledwie kilka sekund, a jeśli do korzystania z Twoich treści używa on smartfona, prawdopodobnie jeszcze mniej. Nie testuj jego cierpliwości, od początku zapewnij, że znajdzie on odpowiedzi na nurtujące go pytania w twoim artykule.

Dobrym sposobem na zaoszczędzenie czasu użytkownika jest właściwe formatowanie tekstu. Nie powinno w nim zabraknąć śródtytułów, wyróżnień, list, pogrubień, a także materiałów graficznych lub video.

 

# 3 Publikuj regularnie

Mniej istotnym aspektem jest, czy nowe wpisy na Twoim blogu będą pojawiały się każdego dnia, czy co tydzień, ważne jednak aby były umieszczane regularnie. W ten sposób przyzwyczaisz zarówno boty Google, jak i użytkowników do systematycznego odwiedzania Twojej strony.

Jak wybrać idealną porę? Sprawdź, kiedy liczba wizyt na Twojej stronie jest najwyższa. Możesz to zrobić za pomocą podstawowego narzędzia, jakim jest darmowy Google Analytics.

 

# 4 Dowiedz się, czego szukają Twoi czytelnicy

Z pewnością masz mnóstwo pomysłów, ale wymyślanie ich „w próżni” prędzej czy później skończy się tym, że staną się interesujące wyłącznie dla Ciebie. By temu zapobiec, warto zapoznaćsię z narzędziami, które ułatwiają wybór tematów potencjalnie interesujących dla czytelników.

Google Trends

Dzięki Google Trends zobaczysz częstotliwość wyszukiwania danych słów, w których miejscach są wyszukiwane oraz przez jakich użytkowników; a co więcej będziesz mógł optymalnie zaplanować czas publikacji.

Answer The Public

Jeśli zastanawiasz się, jak ująć dany temat, Answer The Public będzie nieocenioną pomocą. Wystarczy wpisać jedną frazę kluczową, by system wygenerował szeroką gamę powiązanych z nią wyszukiwań. Pomoże Ci to osadzić dane zagadnienie w konkretnym kontekście.

Social media

Media społecznościowe nie są oczywiście narzędziami, które służą wymyślaniu tematów, ale trudno nie doceniać ich roli w dostarczaniu inspiracji. Facebook (a zwłaszcza grupy tematyczne), Twitter, Instagram, ale także Quora, Reddit i Wykop pozwolą Ci być na bieżąco i poczuć „klimat” dyskusji, czego nie zapewni żaden algorytm.

#5 Nie kopiuj

Google chce, by najwyżej w wynikach wyszukiwania, znalazła się jak najlepsza treść. Jeśli więc powielasz cudzą, zmniejszasz swoje szanse na znalezienie się u szczytu rankingu. Nie wnosząc nowych informacji na dany temat, wzrost popularności danego tekstu jest mało prawdopodobny.

Algorytm wyszukiwarki w takiej sytuacji analizuje, na jakiej stronie tekst pojawił się jako pierwszy i tę „nagradza”; pozostałe z kolei karze, obniżając ich pozycję.

 

Zobacz również: 5 mitów SEO, w które wierzy większość z nas

Oceń artykuł

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close