Side Navigation

X

Jak zadbać o to, żeby blog był widoczny w Google?

Mimo że algorytm decydujący o kolejności wyświetlania wyników wyszukiwania, to jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic Google’a, teksty od zawsze były i nadal są jednym z najważniejszych czynników rankingowych, czyli tych które mają krytyczny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. O ile jednak dawniej wystarczyło naszpikować je odpowiednimi frazami kluczowymi, o tyle dzisiaj nic nie jest już proste. Jak więc przygotowywać treści, by były widoczne dla Google’a?

# 1 Pisz dla ludzi

Google ma jeden cel: chce serwować użytkownikom wyniki, które będą w pełni odpowiadały ich zapytaniom. Dlaczego? To proste: im więcej czasu spędzamy „na jego terenie”, tym więcej reklam możemy zobaczyć.

Nie warto więc zadzierać z gigantem, próbując przechytrzyć jego system. Fakt, dawniej był on na tyle dziurawy, że masowa produkcja mniej lub bardziej sensownych tekstów, w których słowa kluczowe pojawiały się koniecznie w mianowniku, w co drugim zdaniu, przynosiła wymierne rezultaty. Dzisiaj to jednak nie tyle nawet droga donikąd, ile strzał do własnej bramki.

Twoje teksty zawsze powinny dostarczać użytkownikom konkretnej wartości, wyczerpywać temat, który chcą zgłębić, wzbudzać emocje… Słowem, zachęcać do jak najdłuższego pozostawania na stronie.

 

# 2 Zadbaj o czytelność

Na zainteresowanie czytelnika masz zaledwie kilka sekund, a jeśli do korzystania z Twoich treści używa on smartfona, prawdopodobnie jeszcze mniej. Nie testuj jego cierpliwości, tylko od progu daj mu znać, że dostanie dokładnie to, czego szuka.

Dobrym sposobem na to, by oszczędzić jego czas, jest właściwe formatowanie tekstu. Nie powinno w nim zabraknąć śródtytułów, wyróżnień, list, pogrubień, a także materiałów graficznych lub video.

 

# 3 Publikuj regularnie

Mniej istotne jest to, czy nowe wpisy na Twoim blogu będą pojawiały się co dzień czy co tydzień, ważne jednak by pojawiały się w regularnie. W ten sposób przyzwyczaisz zarówno boty Google, jak i użytkowników do systematycznego odwiedzania Twojej strony.

Jak wybrać idealną porę? Sprawdź, kiedy liczba wizyt na Twojej stronie jest najwyższa. Możesz to zrobić za pomocą podstawowego narzędzia, jakim jest darmowy Google Analytics.

 

# 4 Dowiedz się, czego szukają Twoi czytelnicy

Pomysłów na teksty z pewnością Ci nie brakuje, ale wymyślanie ich „w próżni” prędzej czy później skończy się tym, że staną się interesujące wyłącznie dla Ciebie. By temu zapobiec warto zaprzyjaźnić się z narzędziami, które ułatwiają wybór tematów potencjalnie interesujących dla czytelników.

Google Trends

Dzięki Google Trends zobaczysz, jak często dane słowo jest wyszukiwane, w których miejscach oraz przez jakich użytkowników; a co więcej będziesz mógł optymalnie zaplanować czas publikacji.

Answer The Public

Jeśli zastanawiasz się, jak ująć dany temat, Answer The Public będzie nieocenioną pomocą. Wystarczy wpisać jedną frazę kluczową, by system wygenerował całą pulę powiązanych z nią wyszukiwań. Pomoże Ci to osadzić dane zagadnienie w konkretnym kontekście.

Social media

Media społecznościowe nie są oczywiście narzędziami, które służą wymyślaniu tematów, ale trudno nie doceniać ich roli w dostarczaniu inspiracji. Facebook (a zwłaszcza grupy tematyczne), Twitter, Instagram, ale także Quora, Reddit i Wykop pozwolą Ci być na bieżąco i poczuć „klimat” dyskusji, czego nie zapewni żaden zero-jedynkowy algorytm.

#5 Nie kopiuj

Google chce, by najwyżej w wynikach wyszukiwania, znalazła się jak najlepsza treść. Jeśli więc powielasz cudzą, zmniejszasz swoje szanse na TOP3. Bo dlaczego premiować coś, co nie wnosi niczego nowego do rozmowy?

Algorytm wyszukiwarki w takiej sytuacji analizuje, na jakiej stronie tekst pojawił się jako pierwszy i tę „nagradza”; pozostałe z kolei karze, obniżając ich pozycję.

 

Zobacz również: 5 mitów SEO, w które wierzy większość z nas

Oceń artykuł

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close