Side Navigation

5 mitów SEO, w które wierzy większość z nas

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo dynamicznie zmieniający się obszar jeśli chodzi działania marketingowe w sieci. Branża SEO na przestrzeni ostatnich lat przeszła sporą rewolucje. Zmiany dotyczą oceny stron przez algorytmy Googla jak również budowy serwisów i sposobów ich promowania. SEO w 2013 a SEO w 2019 roku to dwa różne pojęcia. Jednak mimo wszystko pewne mity pozostają nieśmiertelne i pomimo rewolucyjnych zmian często nadal są powielane. Oto 5 najpopularniejszych mitów SEO.

MIT 1 Dokładne dopasowanie słów kluczowych

Czasy, w których zasada „im więcej tym lepiej” obowiązywała także w odniesieniu do fraz kluczowych dawno już minęły.

Prężnie działa zaktualizowany algorytm Panda – który sprawdza treści, umieszczane na stronach internetowych. Nienaturalnie przesycone frazami lub też powielone, nieoryginalne i mało wartościowe teksty szkodzą serwisowi. Panda obniża ich wartość, praktycznie uniemożliwiając stronom, z takim contentem pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Należy więc unikać nachalnego umieszczania słów kluczowych w tagach tytułowych, nagłówkach i generalnie w zawartości podstron. Postawić należy na unikalne pisane samodzielnie treści, które owszem posiadają frazy – jednak zastosowane naturalnie – wraz z odmianami i synonimami. Teksty powinny być przede wszystkim użyteczne i interesujące – wtedy zainteresują czytelników jak również roboty najpopularniejszej wyszukiwarki.

Aktualne Google nie dopasowuje wyników wyszukiwania pod wpisaną dokładnie przez użytkownika frazę. Wprowadzony algorytm RankBrain czuwa nad jak najlepszym dopasowaniem konkretnych podstron do celu poszukiwań użytkownika. Tak aby wyświetlać wyniki jak najlepszej jakości.

MIT 2 Linkowanie ma większe znaczenie niż treść

Aktualnie to właśnie content marketing staje się najskuteczniejszą metodą wsparcia pozycji naszego serwisu. Przypisywanie nadmiernego znaczenia linkowaniu to kolejny, z często powielanych mitów. W przeszłości serwisy linkowane były wręcz masowo – linki pozyskiwane automatycznie w lokalizacjach niezwiązanych tematycznie były zjawiskiem powszechnym i mało tego – skutecznym. Oczywiście linkowanie nadal jest ważne – jednak pozyskiwanie dużych ilości odnośników „na siłę” mija się z celem i może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Najlepiej skupić się na naturalnym udostępnianiu treści przez użytkowników, oraz wysokiej jakości odnośnikach z powiązanych tematycznie źródeł. Liczy się zdecydowanie jakość a nie ilość.

Algorytm Pingwin działa już w czasie rzeczywistym więc bardzo szybko wyłapuje nienaturalne formy pozyskiwania odnośników.

Poprzez takie działania, Google dał szanse na dobre pozycje również mniejszym serwisom posiadającym wartościowe treści. Kiedyś ciężko było im konkurować z portalami o dużym zapleczu SEO – aktualnie wszystko jest możliwe. W SERP pod przeróżnymi frazami można zaobserwować małe serwisy wyprzedzające dużo większych graczy.

MIT 3 Lepsze pozycje dzięki meta description

Jednym z elementów każdej podstrony – który może i powinien być optymalizowany jest meta description. Jest on widoczny bezpośrednio w wynikach wyszukiwania oraz podczas udostępniania odnośnika do danej podstrony np. w mediach społecznościowych.

Meta description jest niedługim opisem (ok. 160 znaków chociaż niektóre źródła podają że może ich mieć nawet ok. 300), który powinien w pigułce streścić zawartość danej podstrony. Niektórzy właściciele stron starają się mocno nasycać go frazami kluczowymi – nie jest to niezbędne. Google oficjalnie podało do wiadomości że meta description nie ma przełożenia na pozycje w wynikach wyszukiwania. Może ale nie musi zawierać frazy kluczowe.

Warto jednak optymalizować ten element ze względu na użytkownika. Napisać go odpowiednim językiem, streścić zawartość danej strony oraz zawrzeć krótkie call to action. Dobrze napisany opis meta zdecydowanie może przyczynić się do większej ilości wejść na naszą stronę.

MIT 4 SEO – najważniejsze są pozycje

Obecnie zamiast ślepego podążania za rankingiem i koncentracji na frazach kluczowych -proces pozycjonowania trzeba rozumieć znacznie szerzej. Chociaż pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania jest ważna – nie zawsze oznacza ona sukces. Bardzo silna chęć posiadania nawet bardzo ogólnych fraz w w TOP 3 i stosowanie wszelkich metod by to osiągnąć to pozostałość po dawnych czasach w branży SEO.

Aktualnie duży nacisk na użyteczność i rozwój dobrej jakości treści przyczynił się to wzrostu znaczenia fraz z długiego ogona. Bardziej od samej pozycji – liczą się wartościowe wejścia na stronę i konwersje.
Proponowane użytkownikom w TOP 10 strony mają być użyteczne – odpowiadać zapytaniom w szerszym kontekście niż tylko dopasowanie fraz. Ważne jest aby użytkownik który kliknie w link został na stronie na dłużej. Prawdopodobieństwo, że tak się stanie jest większe jeśli treści będą dopasowane – ciekawe oraz unikalne a nie jedynie dobrze zoptymalizowane. Jeśli naszym celem są tylko i wyłącznie pozycje – może czas przemyśleć zasadność SEO i cel takich działań?

MIT 5 Strona mobilna to tylko dodatek

Aktualnie coraz rzadziej spotykany jednak nadal pokutujący w przekonaniach niektórych właścicieli stron mit. Przekonanie, że skoro posiadam dobrą stronie internetową – mogę skupić się tylko na optymalizacji jej desktopowej wersji. W czasach gdy tak powszechne stało się posiadanie smartfonów strona mobilna jest niezbędna. Strona oczywiście dobrze skonstruowana, użyteczna i pozwalająca użytkownikowi swobodnie korzystać na urządzeniach mniejszych rozmiarów.

Według raportu Geminus użytkownicy już częściej wyszukują informacji na ekranach telefonów niż komputerów.

Długie ładowanie czy też zbyt małe elementy mogą zniechęcić użytkownika do korzystania. Ponadto sama wyszukiwarka Google przystosowała się do zmieniających się trendów jeśli chodzi o sposób przeglądania stron – wdrażając Mobile-first Index. Aktualnie domyślną wersją strony odwiedzaną przez roboty wyszukiwarki jest właśnie wersja mobilna a nie ta na komputery.

Dla właścicieli stron powstało także specjalne narzędzie pomagające sprawdzić szybkość swojej strony w wersji mobilnej.

Jeśli Twoja kiepsko wypada w teście optymalizacji dla urządzeń mobilnych, a ponadto odnotowałeś mniejszy ruch na swojej witrynie – możliwe że ma to ze sobą związek.

 

SEO to tylko jedna z bezpłatnych opcji, jakie możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu, sprawdź również nasz artykuł odnośnie promowania swojego Start-upu.

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close