Side Navigation

X

Znany Lekarz pozyskuje od inwestorów 80 mln euro

DocPlanner (Znany Lekarz) to założona w Polsce platforma do umawiania wizyt lekarskich, która obecnie przetwarza 1,5 miliona rezerwacji na całym świecie. Pozyskała ona 80 milionów euro w finansowaniu serii E. To jedna z największych inwestycji na polskiej scenie start-upowej, nie uszła więc uwadze zagranicznych mediów.

Łącznie, w czterech rundach inwestycyjnych, DocPlanner pozyskał środki w wysokości około 130 milionów euro. Pierwsze trzy inwestycje realizowane pod koniec 2012 roku przyniosły ok. 3 mln zł. Kolejna, w 2014 roku, to 9 mln zł, a trzecia, rok później – 40 mln zł. Dzięki pozyskanym środkom DocPlanner chce nadal rozwijać się w Europie i Ameryce Łacińskiej. Firma będzie inwestować w badania i rozwój, żeby zaoferować dodatkowe oprogramowanie lekarzom i klinikom.

Platforma Znany Lekarz

Model biznesowy DocPlannera opiera się dzisiaj na dwóch filarach. W ofercie skierowanej do konsumenta, umożliwia on umawianie wizyt lekarskich oraz wystawienie na ich temat opinii. Natomiast w ofercie B2B znajduje się oprogramowanie w chmurze dla prywatnych dostawców usług medycznych, w tym indywidualnych lekarzy, dentystów i innych pracowników służby zdrowia.

Główną ideą, jaka przyświeca platformie, jest umożliwienie lekarzom i klinikom optymalizacji „przepływu pacjentów”, ograniczenie „pustych przebiegów” i automatyzację wszystkich administracyjnych aspektów związanych z prowadzeniem praktyki lekarskiej.

Obecnie zatrudnia 1000 pracowników na całym świecie w biurach w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Meksyku i Kurytybie. Nie ustaje jednak w rekrutacjach, a także – wspomina o możliwości akwizycji. Firma poszukuje młodych, innowacyjnych start-upów oferujących oprogramowanie w chmurze. Mogłoby to przyspieszyć wzrost DocPlannera. Poprzednio firma koncentrowała się na przejmowaniu konkurentów. W 2014 roku przejęła turecki serwis Eniyihekim, a dwa lata później hiszpańską Doctoralię. W tym drugim przypadku była to największa w historii inwestycja polskiej firmy w Hiszpanii.

Jak powstał DocPlanner?

Mimo że sama platforma DocPlanner powstała w 2012 roku, jej korzenie sięgają 2007 roku, kiedy to Marek Wróbel zbudował serwis ZnanyLekarz. Jego główna funkcjonalność polegała wtedy na gromadzeniu profili lekarzy prowadzących praktykę w wybranych specjalizacjach, udostępnianiu ich danych kontaktowych oraz opinii pacjentów na ich temat.

Gralewski przekształcił ZnanegoLekarza w platformę do umawiania wizyt lekarskich. Następnie rozpoczął działania zmierzające do jej międzynarodowej ekspansji

Początkowo platforma działała jedynie lokalnie. Jednak w momencie, kiedy tematem zainteresował się Mariusz Gralewski wcześniej rozwijaący GoldenLine.pl (ostatecznie sprzedany Agorze za 20 mln), to się zmieniło. Priorytetem Gralewskiego było zbudowanie prostego i intuicyjnego systemu rezerwacji. Jednocześnie chciał podjąć działania zmierzające do edukacji lekarzy w zakresie korzystania z cyfrowych narzędzi do umawiania wizyt. W ciągu 12 miesięcy liczba wizyt, umówionych za pośrednictwem strony ZnanyLekarz, wzrosła o 1000 procent (z 9 tys. do 92 tys.).

Wraz z liczbami przyszło zainteresowanie inwestorów. W spółkę zainwestował m.in. Lukas Gadowski, który współtworzył Delivery Hero, Fabrice Grinda, odpowiedzialny za OLX, a nawet Robert Lewandowski, za pośrednictwem funduszu Protos VC.

Idea stojąca za DocPlannerem nie była nowa, ale jej wykonanie…

W Stanach Zjednoczonych prężnie działa firma ZocDoc, która również umożliwia łączenie lekarzy i w sumie pozyskała na rozwój 220 milionów dolarów. We Francji Doctolib – wyceniany na ponad miliard euro – otrzymał 150 milionów euro; a w Luksemburgu Doctena przejęła niemieckiego Doxtera.

To jednak polski DocPlanner – jak przypominają dziennikarze serwisu VentureBeat – od razu postawił na bardzo agresywną ekspansję. Własnie dzięki temu wysforował się na prowadzenie. Firma jest dzisiaj liderem na rynkach w Polsce, Turcji, Hiszpanii, Włoszech, Czechach, Meksyku, Brazylii, Kolumbii, Argentynie i Chile. Z platformy codziennie korzysta ok. 30 milionów unikalnych pacjentów i 2 miliony aktywnych lekarzy. Na jej stronach udostępnionych jest aż 2,4 miliona opinii.

Oceń artykuł

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close