E-commerce w Polsce 2019. 62 proc. internautów kupuje online
Co decyduje o popularności zakupów online w Polsce?
Trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów to:
- dostępność 24/7 (75%),
- brak konieczności jechania do sklepu (72%),
- oraz nieograniczony czas wyboru (68%).
Laptop czy smartfon?
Smartfon, mimo że staje się głównym narzędziem internetowego kontaktu z marką, wciąż ustępuje komputerowi w liczbie sfinalizowanych transakcji. Jego popularność zaczyna jednak ustępować mobilnym urządzeniom, których udział w tzw. podróży konsumenta się jest coraz bardziej znaczący.
a pośrednictwem jakich urządzeń kupujemy online?
- laptop – 74% (w 2018 – 82%),
- smartfon – 61% (w 2018 – 58%),
- tablet – 27% (w 2018 – 21%).
Seniorzy to już ¼ klientów sklepów online
Jeszcze rok temu aż 64% Polaków kupujących online było poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa – tylko 42% (spadek aż o 22 p.p.), bo zainteresowanie zakupami online znacząco wzrosło wśród osób starszych.
Klienci powyżej 50 roku życia stanowią już ponad ¼ osób kupujących online (26% – wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – ponad (32%) (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku).
Zobacz również: PrestaShop czy WooCommerce dla e-sklepu?