Side Navigation

E-commerce w Polsce 2019. 62 proc. internautów kupuje online

To wynik lepszy od zeszłorocznego o 6 p.p., kiedy to odsetek kupujących online zatrzymał się na poziomie 56%. Wzrost polskiego rynku e-commerce nieco jednak wyhamował. Odczuły to przede wszystkim sklepy zagraniczne gdzie kupuje teraz 26 proc. internautów – wynika z raportu „E-commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemiusa i Izbę Gospodarki Elektronicznej.

e-commerce - charakterystyka rynku

Co decyduje o popularności zakupów online w Polsce?

Trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów to:

  • dostępność 24/7 (75%),
  • brak konieczności jechania do sklepu (72%),
  • oraz nieograniczony czas wyboru (68%).

zalety e-zakupów
Polacy wskazują też, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51% vs. 46%), są także wygodniejsze niż zakupy stacjonarne (58% vs. 52%). Robienie zakupów przez internet oceniają także jako łatwiejsze (52% vs. 49%), a także tańsze (44% do 42%).

Laptop czy smartfon?

Smartfon, mimo że staje się głównym narzędziem internetowego kontaktu z marką, wciąż ustępuje komputerowi w liczbie sfinalizowanych transakcji. Jego popularność zaczyna jednak ustępować mobilnym urządzeniom, których udział w tzw. podróży konsumenta się jest coraz bardziej znaczący.

a pośrednictwem jakich urządzeń kupujemy online?

  • laptop – 74% (w 2018 – 82%),
  • smartfon – 61% (w 2018 – 58%),
  • tablet – 27% (w 2018 – 21%).

e-commerce - urządzenia

Seniorzy to już ¼ klientów sklepów online

Jeszcze rok temu aż 64% Polaków kupujących online było poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa – tylko 42% (spadek aż o 22 p.p.), bo zainteresowanie zakupami online znacząco wzrosło wśród osób starszych.

Klienci powyżej 50 roku życia stanowią już ponad ¼ osób kupujących online (26% – wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – ponad (32%) (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku).

kto kupuje online?
E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72%) mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45%).

 

Zobacz również: PrestaShop czy WooCommerce dla e-sklepu?

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close