Side Navigation

X

Samokształcenie może być przepustką do świata IT

W podsumowaniu raportu globalnego dla branży IT „2018 IT skills and salary report” firma Sedlak&Sedlak ujawniła opinię ponad 2/3 menadżerów IT, zgodnie z którą istnieje luka między poziomem umiejętności pracowników a wiedzą wymaganą do osiągania celów firmy.

Absolwenci kierunków technicznych nie są w stanie jej wypełnić. Ich liczba spada – wg. GUS-u jeszcze 10 lat temu kierunki techniczne kończyło 1,927 mln studentów, w zeszłym było to ich zaledwie 1,230 mln. Dodatkowo, czas oczekiwania na pracownika z dyplomem wyższej szkoły (5-6 lat) jest zbyt długi, by firmy mogły sobie na to pozwolić.

Jednocześnie jednak, popularność samokształcenia rośnie. W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Badań Rynku i Opinii DRB w sierpniu br. okazało się, że już 15%, a w niektórych rejonach nawet 22% Polaków, wie, że nie tylko studia mogą otworzyć im drzwi do świata IT.

Samokształcenie drogą do przebranżowienia

Zgodnie z danymi dostarczonymi przez Kodilla.com, obecnie dla 36% samokształcących się Polaków najważniejszy jest szeroki zakres zagadnień i technologii oferowany w ramach kursu, dla 18% możliwie najkrótszy czas szkolenia, a dla 16% – możliwość nauki przez internet.

Elastyczna forma kształcenia przez internet okazuje się być ważna dla mieszkańców wsi (23%), z kolei mieszkańcy miejscowości o wielkości 50-200 tys. mieszkańców na pierwszym miejscu wskazują dostęp do dedykowanego mentora.

Osoby w wieku 19-26 lat, które decydują się na naukę programowania na bootcampie programistycznym w pierwszej kolejności zwracają uwagę na cenę, zaś 27-35 latkowie na dostęp do dedykowanego mentora. Przy czym cena jest mniej istotna dla osób z wykształceniem średnim (29%) a ważniejsza dla osób z wykształceniem wyższym (41%) – tłumaczy Marcin Kosedowski, ekspert ds. rynku szkoleniowego ze szkoły programowania online Kodilla.com.

Jak podkreśla Deloitte w raporcie Millenialsi 2019, kształcenie ustawiczne nie jest obecnie warunkiem awansu, ale przetrwania w miejscu pracy. Zasada ta dotyczy jednak nie tylko pokolenia Y urodzonego w latach 80. i 90. XX wieku, a wszystkich. W toku ciągłych zmian na rynku pracy po prostu trzeba uczyć się i rozwijać, bo inaczej można bardzo łatwo i szybko wypaść z obiegu.

Polecamy: Przydatne narzędzia w prowadzeniu firmy

5/5 - (1 vote)

Może Cię również zainteresować

Używamy plików cookie do personalizacji treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony naszym partnerom reklamowym. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close